Experiències d'avaluació

Escola Bàrkeno


Durant la realització del màster en Didàctiques Específiques he cursat l'assignatura de Pràctiques. Aquesta consisteix en anar a un centre educatiu i fer un anàlisi i una proposta de millora de diferents aspectes del centre. Durant les meves visites a l'escola vaig poder observar molts aspectes i un d'ells va ser l'avaluació. Així doncs, a continuació, exposo com es duu a terme l'avaluació en aquest centre i concretament en l'àrea d'educació física.

A continuació, faré un anàlisi i comentari dels diferents instruments d'avaluació als quals he pogut accedir.

Per començar, podem veure una llista de control relacionada amb el cos. Aquesta no està creada per la mestra d'educació física de l'escola, sinó per una altra docent que té un portal d'educació física en el qual comparteix documents, experiències, etc. 



Llista de control

Aquest llistat de control consta de cinc ítems avaluables relacionats amb la higiene, el material i el respecte cap aquest. 

Per altra banda, adjunto dos models de control. El primer d'ells es realitza a 4t de primària i tracta el bloc d'activitat física i salut i del cos: imatge i percepció. Podem veure que aquesta prova d'avaluació no és competencial, ja que no compleix els requisits per ser-ho. 



Examen

El segon es duu a terme a 6è curs i tracta sobre les capacitats condicionals, un aspecte que no s'hauria de treballar a la primària. És un control totalment teòric sense cap exemple pràctic ni relacionats amb l'actualitat. 



Examen

Així doncs, podem dir que aquests instruments d'avaluació s'haurien de modificar i adaptar a les necessitats dels infants tenint en compte el curs en el qual es troben, així com complir els requisits de les proves d'avaluació, ja que com més requisits compleixi més autèntica i més propera a la vida real serà. Aquests indicadors són:

1. Parteix d’una situació problemàtica.
2. Està inspirada en temes d’actualitat. 
3. Es relaciona amb problemes que l’alumne podria trobar-se en la seva vida quotidiana i/o és propera als seus interessos i motivacions
4. Demana que l’alumne anticipi o planifiqui les decisions, accions o operacions a fer (permet valorar el procés de raonament de l’alumne). 
5. Inclou diferents formes de representar la informació (text, gràfics, símbols, mapes, taules, mitjans audiovisuals, etc.). 
6. Requereix l’ús integrat de coneixements de la pròpia àrea o de diferents àrees. 
7. Requereix, per a la seva resolució, nivells de complexitat cognitiva superiors (analitzar, interpretar, justificar, valorar, argumentar, crear...). 
8. Dóna la resposta i demana la pregunta. 
9. Té un destinatari que no és el propi mestre.
10. És diferent de les que s’han utilitzat en el procés d’ensenyament, però és coherent amb el que s’ha fet a l’aula.  


Indicadors per saber si una activitat és competencial


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada