Materials d'avaluació

Materials d'avaluació

Aquest instrument d'avaluació que a continuació publicaré el vaig crear durant el 4t curs del Grau de Mestra d'Educació Primària, concretament en l'especialitat d'Educació Física. Vam fer un projecte interdisciplinari sobre els castells anomenat: endinsem-nos en la cultura popular: els castells. Un dels instruments d'avaluació que vam fer servir va ser aquesta rúbrica. 

La idea d'aquesta rúbrica era que els alumnes creessin la seva pròpia i, posteriorment, entre tot el grup-classe fer-ne una d'única per avaluar un seguit de coneixements que s'havien anat treballant durant el projecte. Així doncs, aquesta rúbrica estaria creada entre tots els alumnes de la classe. Això suposaria una motivació major a l'hora de l'avaluació, ja que era un instrument que havien creat ells. A més, seria més entenedor per ells, ja que estria fet amb les seves pròpies paraules.

Òbviament aquesta rúbrica es podria millorar, ja que per exemple només té tres nivells de qualitat. L'aprenent i el novell estan al mateix nivell i això es podria modificar. L'ordre dels ítems també el modificaria. Primer escriuria aquells relacionats amb els castells i després els relacionats amb el treball personal, la cooperació i l'esforç dels alumnes.

1 comentari:

  1. Lara, les rúbriques sempre han de tenir 4 nivells d'assoliment. No ajuntis els nivells, com a molt en algun criteri els pots deixar en blanc.
    És una rúbrica amb molta lletra, amb massa criteris a avaluar i amb criteris massa diversos.
    Aquest instrument no serveix per seguir aprenent, simplement per a qualificar el treball final de l'alumne.

    ResponElimina